Idag fick jag ett telefonsamtal.....

.....från en person som tillhör mitt förflutna.

En gammal man har lämnat jordelivet. 92 år blev han och han var min förra svärfar.En underbar krutgubbe som jag kommer att sakna. Och som var en del i mitt liv under många år
Jag fick reda på att när dom gått igenom hans lådor och skåp hittade dom en liten röd låda.En oansenlig låda undanstoppad bland hans personliga tillhörigheter. Bland kalsippor och undertröjor.
I denna lådan låg jag. Ja,inte personligen naturligtvis,men han hade sparat minnen av mig och mina barn.
Foton av mig från den tiden då jag var en del av hans liv.På min dotter som han avgudade.....som han alltid tog med sig när han skulle köra nånstans för han älskade när hon sjöng för honom i bilen.

Där fanns foton på våra hästar Rambo och Fillippa och vår älskade schäfer Attack.Ja han hade sparat alla sina fina minnen från Yngsjö.
T.o.m min gamla förlovningsring låg där i ett litet klocketui. Jag blev riktigt varm om hjärtat när jag fick höra det.
Undrar varför han sparat mig i en liten låda i alla dessa år? 16 långa år.
Det är Kanske att jag betytt något speciellt för honom.Hoppas det. Jag skulle velat fråga honom...men det går ju tyvärr inte.

Och jag är glad för att jag fick detta samtalet idag....annars kanske jag aldrig fått veta.

Och nu sitter jag här och minns tillbaka...på både gott och ont.


Och du Stig var i den goda delen R.I.P




Kommentarer
Postat av: Katja

aaaheeew *<3*

2011-12-14 @ 20:17:19
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0