Idag fyller Mathilda .....

.....6 år.
Stora damen nu,den lilla mormorsgrisen.

Jag var och firade henne i fredags hos pappa Thomas,och lyckligare ögon än hennes...när jag stod i dörren får man leta efter.
Pappa bjöd på Tacos och jag o Julia hade Prinsesstårta med oss.Rosa var den...och med en fin ros på toppen.

Tyvärr var dom lyckliga ögonen otroligt ledsna när jag efter ett par trevliga timmar kramade henne hejdå.
Hon grät förtvivlat och ville följa med. Men det gick ju inte.
Pappa ringde efter en stund och sa att storebror Simon gjort henne glad igen. Och då blev mormodern också glad förståss.



På lördagen satte Julia igång med Lussekattsbak.



Tre plåtar med saftiga Lussekatter blev det.
Och när äldsta sonen och svärdottern poppade upp framemot kvällen blev det fika.
Och en liten rom och cola till mig och svärdottern....aldrig fel en lördagskväll.
Men innan den hämtades Felix på stationen....för inte kan han och Julia vara utan varandra ;)

Söndagen blev det Väla.....


Och där hittade Julia och Felix ett nytt favvoställe.....Gräddbulleriet
Så det blev en gräddbulle med glöggsmak som gillades skarpt.

Dock avstod jag sådana smakupplevelser URK!!


Ha det bäst...!!


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det är tufft när dom gråter när man går men jag brukar trösta mig genom att se tillbaks till dagistiden. En del dagar var det hopplöst att lämna men ringde man och frågade en timme senare så fanns inga tårar kvar. Du det där med gräddbullar Mums

Kram på dig

2011-11-22 @ 11:06:21
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Katja

Du är älskad i varje fall <3 Kram kram

2011-11-23 @ 11:46:21
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0