En ensam liten kille...

....går här hemma och letar efter sin syster.



Och inte kunde han sova med någon ro inatt,så matte fick ta upp honom mitt i natten för att trösta.
Då blev han glad igen :)
Och när han fick sova på mattes huvudkudde var lyckan total....ja,som det kan bli.
Jag som alltid har sagt INGA HUNDAR I SÄNGEN. Det är äckligt.
Och nu då? Tre stycken som trängs med matte och husse om bästa platsen.
Ja,ja...man är ju inte sämre människa än man kan ändra sig. Men en katt skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha där jag sover. För det om något är ju äckligt.
Vadå dubbelmoral? Eller är det för att jag inte gillar katter?

Jag har monterat ner valphagen för denna gången.Den behövs ju inte längre,för Hugo ska inte vara instängd på natten mer. Han är ju stora killen nu och gör sina behov ute.....och inne går han på tidning. Duktig ponke!
Han följer med på "kisserundorna" nu,och sitter som en känguru innanför min jacka när vi traskar bort till parken.
Där får han busa runt en stund tillsammans med dom andra....sen stoppas han in i jackan igen när vi ska gå hem.
Bara huvudet sticker ut.
Coco har det kanonbra hos familjen Nilsson och vi håller kontakten. Fick ett sms i morse att Coco sovit hela natten från klockan 20 igår..... vaknade inte förrän klockan 7 i morse. Bevis på att hon känner sig trygg :)

Hoppas jag har samma tur med val av ägare till Hugo.
Jag har haft en par intresserade,men som jag sållat bort då dom inte uppfyller mina krav.
Ja,JAG ställer krav och det har jag rätt till. Skulle aldrig falla mig in att lämna honom till heltidsarbetande småbarnföräldrar boende i en trea i Malmö. Eller nån annanstans  för den delen..
Inte heller till fodervärd....(hemskt vad många som vill bli det till honom).
Nej den som ska bli ny matte/husse till Hugo skall kunna erbjuda honom ett fint bra liv. Han är ingen leksak som man köper för att ungarna tjatar.

Rätta mig om jag har fel.....


Ha det bäst...!!





Kommentarer
Postat av: Helen & bovvarna

Inte svårt att smälta för söta Hugo <3 :) Att folk vill bli fodervärd handlar säkert om oförmåga att betala köpesumma tyvärr. Vet själv hur frustrerande det är att veta att man kan erbjuda ett bra hem med intresse för både träning, tävling och utställning. Och framförallt kärlek i överflöd :) Men som sjukskriven finns inte pengar till just köpesumman. Det gör ont :) Men jag håller tummarna hååårt för att du hittar det bästa hemmet till sötnosen :) Hittade din fina blogg när jag sökte på westie på blocket :) Har två grabbar här hemma i modell större ras men bestämt att nästa ska bli en westie <3 länge tyckt om dessa härliga hundar, trots att jag är en "stor-hunds-människa" :-D kram från oss

2012-04-06 @ 12:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0