Surprise,surprise.....

.....sa Emmie när hon överraskade farmor på lördagen.
 
Vi hade tagit en välbehövlig paus från röjningen av tomten på vårt nya hus.Och det vill jag lova....där behöver röjas!!
 
Ja,inte utan att man hoppar till,när man intet ont anade,sittandes med kaffekoppen i handen på altanen hör att någon knackar på fönstret....INNIFRÅN. Och ser sin sons skrattande ansikte i rutan.En son som alls inte skulle befinna sig i den delen av Skåne.
 
Riktig surprise sa hon inte för hon var lika glatt överraskad som jag. Hon hade inte en aning om var hon befann sig när mamma och pappa väckte henne. För den lilla damen hade sovit mest hela vägen från Öland,där familjen campat i ett par dagar.Och att sen vakna vid ett helt okänt hus......som dom till råga på allt går rätt in i.
Att sen hitta  farmor där gjorde den lilla loppan överlycklig. Hon sprang direkt fram till mig och slog armarna om mina ben.
 
Det är bara någon vecka sen vi hade egna mysdagar Emmie och jag.
Då rotade vi fram lite ur madrassen och körde till ToysRus och härjade på deras rea. Precis som det ska vara när man är alldeles själv hos sin farmor.
Snart ska vi ha en HEL vecka för oss själva....det har Emmie bestämt. Vad vi kommer att hitta på då vet vi inte än.
Men något skoj blir det,var så säker!
 
 
När vi på söndagen körde hem igen....ledbrutna och haltande av allt trädgårdsarbete....körde vi inom äldsta sonens byggprojekt.
 
Han och min goa svärdotter har köpt ett gammalt hus som dom helt ensamma totalrenoverar.Allt gör dom själva.Från grunden.
Just nu lägger han om hela taket....ett enormt arbete,som han gör helt utan hjälp.Och svärdottern har fått det "tacksamma" arbetet att rensa upp efter honom. Fint som snus blir det när det blir klart....om ca ett år.
 
Gud vad stolt jag är över honom!
 
Ha det bäst...!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0