Släkten är värst...

....ja,det har man verkligen fått erfara den sista tiden.

Men nu är det inte den jag tänker på just nu,utan min släktforskning.

Ja,jag letar lite då och då efter mina rötter,och har faktiskt fått en ganska bra bild av vem jag är,och varifrån jag kommer.
På min morfars sida är vi genuina skåningar långt långt bak i släkten. Inte en ända utfälling.
Och det är på den sidan livstidsfången Pehr Mattisson finns. Vad han hade gjort för att få livstid på Landskrona fängelse? Jo, han hade tagits för stöld 3 gånger.
(Tänk om man fått det straffet idag.. hade man legat risigt till....så många hjärtan som man stulit i sina dar:)



Detta är min morfarsmor Lovisa. En snäll "gamlafarmor" som jag minns från mina tidiga barnaår Hon som alltid hade hårdkokta ägg i skafferiet.Som hon kokt för att hon visste att jag förväntade mig det.
Det första jag gjorde när jag kom hem till henne var att kolla så hon inte glömt. Men det gjorde hon aldrig.

På min mormors sida har jag inte kommit så långt,men redan i början satte jag kaffet i vrångan.
Min mormorsmor Mathilda var prostituerad. Trots att hon var gift och hade fyra barn.Min mormor föddes efter hon blivit "arbetsför"
Hon blev anhållen flertal gånger. Hennes "arbetsplats" var på Lunds station.
Så om min mormorsfar verkligen är min mormorsfar står skrivit i stjärnorna.
Men denna "hemlighet" är utan släktforskning redan offentlig i hela släkten.
Ja,ja...hon upptäckte väl att hon satt på en förmögenhet :)

Min mormorsfar hängde sig ganska ung,och det kan man ju förstå.

Kan det vara efter Mathilda som man fått sin naturliga talang?? *fniss*

Så för att summera så har min mamma och då även jag...en livstidsfånge som var tjuv,och en hora i släkten. Slå det om ni kan!!

På min pappas sida är vi norrifrån....närmre bestämt från Järvsö och Hudiksvall.
Där har jag inte kommit så långt ännu.

Men säkerligen ligger också där något spännande och lurar.

image description
Ha det bäst...!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0