Spänning mitt i natten

...där satt jag i godan ro och tittade på ett par avsnitt av "Sons of Anarchy".
Klockan var två i natt,och törstig var jag.
Reste mig från soffan och gick ut i köket och tog mig ett glas vatten.
När jag stod där och drack såg jag ut genom köksfönstret. En mörkgrå  Audi Kombi kom i ganska hög fart körandes i riktning mot mig.
Plötsligt tvärstannade den utanför tobaksaffären som ligger i grannhuset. Dörrarna på bilen for upp och ut springer 3 killar i 20-årsåldern.Den ene av dom hade något långt i handen.
Aj fan....inbrott på gång och här står jag och tittar på på 1:a parkett.
Fri sikt rätt på händelsen.
Vad göra? Jag kunde ju inte springa ner och skrika...vad fan gör ni??
Nej....såååå tuff får man inte va...då kallas det dumdristigt.
Efter lite darr på manchetten fick jag upp min Iphone och satte på funktionen movie.
Så jag filmade från mitt köksfönster. Fick med hela bilen som stod under en gatlykta med motorn igång.
Flera gånger filmade jag för säkerhets skull.
Killarna som var långa och smala och naturligtvis mycket mörkhåriga pinnade fram och tillbaka och lastade in stöldgodset i bilen.
Det gick så attans snabbt...högst 5 minuter var det över på.
Dom bar ut stora bagar som troligen innehöll cigaretter, och jag såg också när dom bar ut kassapparaten.
När jag filmat färdigt och dom körde med en rivstart iväg,ringde jag polisen och talade om deras signalement och vart dom kört.
Jag berättade att jag filmat förloppet...och att dom kunde få det om dom var riktigt snälla.
Dom sa dom skulle köra ut direkt.
Jag tog med mig hundarna och gick ner för att vänta på dom som dom bett mig om.
Ägaren kom och flera grannar....men ingen polis.
Butiken var totaldemolerad...och dörren var uppbräckt.
Efter en halvtimme gick jag upp igen...och tänkte på debatten som varit den senaste tiden om polisens ...tja ska vi kalla det inkompentens?
Jag gick och la mig,och väcktes av att mobilen ringde TVÅ TIMMAR senare,klockan 4.
Jodå...det var jourhavande polis  i Ängelholm.
När poletten äntligen ramlade ner på henne och hon fattade att jag hade allt på film blev hon rent euforisk.
Halv 5 stod dom här.

Nu återstår det att se om detta blir löst.
Men....
Troligen är väl bilen stulen så dom där "tyrkarna" kommer väl undan....som vanligt.

Undrar om man får Bragdguldet för detta??


image description
Ha det bäst...!!







Kommentarer
Postat av: Katja

Oj oj oj .... Värsta mäster detektiven ju :P

2012-02-27 @ 21:52:26
URL: http://reebooting.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Mycket smart av dig att filma. När det händer saker är det ju inte alltid som man använder hjärnan. Vi håller tummarna att de åker fast Bra jobbat mer civil kurage till folket

Kram

2012-02-28 @ 11:30:06
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Gunsan

kan bara säga med hög röst hoppas de får tag på drummlarna, för att sen skicka dit dom där de hör hemma. bra jobbat yvonne, och stort tack för senast. kram tills vi ses gunsan

2012-02-29 @ 17:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0