Tåget kom in på stationen....

....på torsdagseftermiddagen

.....och ut på perrongen kom två tjejer hand i hand.

Det var Julia som tagit med Mathilda för att tillbringa några dagar hos mormor.Där gick hon med sin stora ryggsäck på ryggen och spanade efter min bil.Eftersom vi skaffat ny bil tog det en stund innan hon upptäckte mig.
Den lilla tösabiten blev alldeles överlycklig när hon fick syn på mig i en mörkgrå Volvo.
Ohhh....vad jag saknat dig mormor...var det första hon sa.Sen slog hon armarna om mig och grät en liten skvätt.
När jag pussat på henne en liten stund och kramat riktigt hårt så kom hon till sans igen.

Väl hemma blev det ett kärt mottagande av Electra och Tingeling....Electra som nu är dräktig i 5 veckan.
Och att hon är dräktig börjar nu synas riktigt ordentligt.
Hon har redan gått upp 8 hg,och magen mäter 54 cm.Spenarna är knallrosa och har börjat växa till sig.
Och lite dålig aptit har hon just nu...Hon mår illa mellan varven och kräker ibland....precis som det står att hon ska göra i böckerna.:)
4 valpar kan man ana därinne. Man känner tydligt fostersäckarna om man försiktigt palperar på hennes mage. Hoppas verkligen att det stannar vid det antalet....helst inte fler.
Hon är pigg och alert och leker fortfarande mycket med Tingeling. Men vill gärna vila mellan varven i mattes knä.
4 veckor kvar exakt idag.....spännande.

På lördagen skulle Julia ta tåget hem med Mathilda....men då utbröt rena paniken hos den lilla loppan.
Hon blev jätteledsen och grät floder.
Hon ville inte hem för mamman arbetade och hon ville inte vara hos Johan och hans "pain in the ass"-dotter.
En liten elak 7-åring som gör allt för att trycka ner Mathilda.
Hon berättade saker för mig som fick mitt adrenalin att rusa i kroppen.
Saker som hon inte vågat berätta för mamma. Och saker som inte mamma tar tag i.
Att barn kan vara elaka är ju känt....men det får ju finnas gränser på vad dom gör och säger.
Mormor...sa hon.....Johan tycker inte om dig...det har han sagt. Jag skrattade och sa att det bryr jag mig inte om Mathilda....för jag tycker inte om honom heller. Och sen sa jag till henne att :Vi pratar inte om honom mer i detta huset...det lovar vi? Och så tummade vi på det.

Jodå....hon fick stanna till söndagkväll då pappa Thomas kom och hämtade henne.
En glad-i-att-se-mormor Simon var med och vi åt middag när dom kom och fikade sen med smaskiga wienerbröd.


Och Julia bakade och bakade......med iphonen nära till hands....för det kunde ju komma ett sms eller två.
God tigerkaka blev det till kaffet.


Och Mathilda hon bara mös...i fyra dagar.

Och utslagen efter allt bus med mormor somnade hon gott i sin säng.


Ha det bäst...!!














Kommentarer
Postat av: Katja

Hehehe... Mys på hög nivå <3.. Är du säker på att julia "bara" får 1 eller 2 sms... Hahaha... Kram

2012-01-09 @ 17:18:54
URL: http://reebooting.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Ont det gör ont i mitt hjärta när jag hör hennes känslor. Vilken klok mormor du är som sa att hon kunde stanna ett tag till. Vet pappan om det här? Så skönt att han hämtade. är det Simons tur att komma nästa gång? Tänk att det är valp dags igen. Jag kommer ihåg bilderna du lade ut förra gången. Som små råttor såg dom ut. Tur dom växer till sig

Sköt om dig

Kram

2012-01-10 @ 10:45:56
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0