Ja,jag säger då det....

.....ränderna går aldrig ur.

Idag fick jag ett brev från Svenska Kyrkan som ville veta om jag skulle ha deras tjänster vid min mans grav.
Gräsklippning och grästrimmning runt gravstenen.
Och naturligtvis skall jag det...så jag rinde upp för att beställa tjänsten för 210 kronor per år.
När jag pratade med tjejen som hade hand om detta...berättade hon att dom hade haft svårt att få tag på mig.
(Fattar nada...står ju i kyrkoböckerna :S)

Men hur som helst så hade dom skickat ett brev till min fd svägerska....alltså min mans syster.För att höra om hon ev visste min adress
Och brevet hade väl knappt hunnit hamna i hennes brevlåda förrän hon ringde upp. Med ALLA taggarna utåt.
Hon talade om att hon verkligen inte hade med den graven att göra och heller inte oss.
Räknade upp flera namn som hon kräkte av sig åsikter om. Mig mina barn och flera andra som överhuvudtaget inte har med graven att göra.
Om arv och att mina barn skulle ha försökt tillskansa sig en massa som dom inte hade rätt till.
Sicken bitterfitta säger jag bara!!!

Tjejen på Kyrkan berättade att hon tyckte att hon verkade inte vara riktigt kry....och då kan jag tillfoga:Det har hon aldrig varit.
När min man fick reda på att han skulle dö inom snar framtid,kom hon med ett papper och ville att han skulle skriva över ett hus han ägde på henne. För annars var det ju jag som fick ärva. Häxan till kärring som hon sa.
Han bad henne dra till varmare trakter...och var alldeles vansinnig. Och bröt kontakten med henne
Jag fick lova honom att inte låta henne vara med när han begravdes.
Det hade jag inte hjärta till trots allt....men hade jag vetad då vad jag vet idag så hade jag uppfyllt hans önskan.

Mina barn fick inte ett jota efter sin farmor....inte ett skit.Ingen minnessak....ingenting!Trots att dom enl lag ska ärva sin fars del
Men hon tog....tavlor,smycken,äkta mattor...ja allt!
Sen delade hon och hennes två barn upp det mellan sig.

Hur det kunde gå igenom?
Hon gjorde en "egen" bouppteckning och fick två arbetskamrater att skriva under att den gått rätt till.
Troligen har dom ju litat på häxan och intet ont anande bevittnat bouppteckningen
Mina barn var inte ens kallade.
Okej...mina barn kunde ha gått en civilprocess mot henne och rivit upp bedrägeriet.
Men det hade nog kostat mer än det hade smakat.
Dom hade visserligen fått rätt...men vem vet vad som fanns kvar då.

Nä såna satkärringar kan man vara utan. Må hon brinna.....

Såja...nu har jag kräkt av mig :)

Och alla ni andra får ha en bra dag!

image description
Ha det bäst...!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det där med bouppteckning hände även mig. När jag fick kontakt med min pappas släkt i höstas uppdagades detta. Otroligt att det kan ske men tydligen väldigt vanligt. Vad tråkigt att det blev så för er med osämjan men dessa människor finns överallt. Egentligen är det mest synd om dem för det kan inte vara lätt att leva med en så svart syn på livet

Kram

2012-03-14 @ 14:58:34
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0