I helgen....

....har Julia varit här och gullat med mormisen :).

Ja,vi har ju haft lite för oss förståss....bl.a körde vi till Väla och spankulerade omkring där i ett par timmar.
Chai-te koncentrat inhandlades
Passade på att kika in till Telenor då jag tänkte uppgradera mitt mobila bredband.
En trevtlig kille vid namn Suat hjälpte gladeligen till. En trevlig ung grabb som hedrar sin arbetsgivare.
Lite konfunderad blev han dock när jag ställde krav på honom att ge mig Iphoneskydd på köpet. Inget skal= ingen affär.

I slutändan fick jag som jag ville och vi ,jag och Julia,fick välja vars ett skal och fick dessutom ett paket med skärmskydd.
Så vi gick nöjda därifrån.
Nu återstår det bara att se om det går snabbare att ladda ner filmer och ljudböcker. Annars lär han få nytt besök ;)


Så igår var det dax.....

1:a utställningen för i år för Ella och Julia.
Ja,naturligtvis var det Ella som skulle ställas ut....med Julia som handler






Den lilla sötnosen satt fint på trimbordet och väntade....och väntade....

Till slut blev det juniorernas tur och Julia och Ella äntrade bedömningsringen



Allt gick perfekt enligt regelboken.......



.....tills hon får syn på mig...då blev det TVÄRSTOPP!!

"Nix pix....inte vill jag gå fint här och visa upp mig när min "allra-bästa-matte" står där borta. Aldrig i livet."

Hur som helst gick det bra på bedömningen. Hon blev "Very Good"....inte det allra bästa men dock bra med det uppförandet hon hade för dagen. De andra två i juniorklass tikar fick också "Very Good" Så där var ingen som var "outstanding" i gänget denna gången.
Hon fick jättefin kritik ....allt var bara very good. Och excellent på pälsen,huvudet,nacken och skuldrorna

Det negativa på bedömningen var hennes ovilja att visa upp sig och att han(domaren) hade önskat lite mer trimmad päls.Men det var ju jag själv som försökt göra det bästa av situationen och trimmat till henne lite grann.
Heidi min duktiga trimmare var totalt fullbokad inför denna utställningen så tyvärr blev det som det blev.
Men här är en som inte gråter över spilld mjölk.
Till nästa utställning i början på juli är hon bokad i god tid.

Jag är nöjd med resultatet....dock inte Julia,som var sur som ättika efter bedömningen.
Då var det minsann inte "lilla gumman" Ella kallades precis.
Men hon varvade ner när jag förklarat för henne att även en hund kan ha en dålig dag.Och att det måste ringtränas massor.

Så nu får dom köra hårt fram till början av juli....då nästa utställning går av stapeln


Ha det bäst...!!
image description




Kommentarer
Postat av: Westie

Hej

Jag såg er på utställningen i Hässleholm.

Är själv uppfödare.

Synd att hon inte visade upp sitt bästa jag,för hon var helt klart den bästa tiken av juniorerna.



Bättre lycka nästa gång!

2012-05-22 @ 11:45:55
Postat av: EWA

Hon är ju hur fin som helst.

Synd att hon hade en dålig dag.

Ewa

2012-05-22 @ 12:37:53
Postat av: kaffehörnan

Dom är duktiga små liven

Jag har hinkat i mig en kopp ska snart i stan

Desamma till dig

2012-05-22 @ 12:58:58
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Lisbeth

Det gäller att våga ställa krav. Mycket bra jobbat får jag säga. Vad kul det ser ut när hon stannar upp och tittar på dig. Förstår att det inte var så kul för Julia.

Kram på dig

2012-05-22 @ 17:55:12
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0