Dålig uppdatering?

Ja visst....håller med,men det finns så mycket annat som kommer före.
 
Det nya huset börjar arta sig riktigt bra.Taken målade och tapeterna på plats. Köket är inköpt och luckorna kommer i morgon. Stommarna har vi redan hämtat och ligger snyggt i källaren i väntan på montering.
På släktforskningsidan går det framåt. Just nu håller jag på med min saliges mans sida. Alltså mina barns anfäder.
Verkar som om där är lite bättre anor än på min sida.Men det är ju inte så svårt,för mina förfäder var ju inte så mycket att hurra för.I varje fall på min mors sida.Livstidsfånge,barnamördare och prostituerad....slå det om ni kan
  
 
Mathilda har hunnit fylla 7 år....stora damen nu.
 
Körde hem till pappa Thomas och grattade henne med en bärbar dvd-spelare. Det var 4:e gången på 1 år som jag träffade den lilla skruttan. Och lycklig blev hon.Så glad att tårarna rann över i hennes ögon.
Hon vek inte en sekund från mitt knä.Och så sa hon något som sved i mitt hjärta.
-Mormor.jag kommer ihåg dig fast jag inte träffar dig på jättelång tid. Då kommer jag ihåg att du har mörkt hår och ibland har du glasögon,fast bara när du läser,annars har du dom uppe i håret. Och så är du smal.Ja inte så där jättesmal,men lite.Och när jag tänker på dig så brukar jag gråta....fast jag gör det mest när jag ska sova.
Saknar du mig mormor? För jag saknar dig jättemycket.
 
Klart jag saknar det lilla livet.
Alla som följt min blogg vet att Mathilda och mormor var bundis och bästisar.
Och det är vi fortfarande.....i varjefall i hjärtat!
 
Ha det bäst...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0