Hela huset darrade.....

.....när jag tidigt i morse vaknade och var på väg ut i köket.
 
Varför jag vaknade redan vid 5-tiden vet jag inte....kanske var det mitt 6:e sinne som väckte mig.:-)
Hela huset vibrerade i säkert 10-15 sekunder och det knakade i parkettgolvet.Och glasen i vitrinskåpet klirrade.Det brummade från undervåningen som om det stod en lastbil där med motorn igång.
Först fattade jag nada...men efter en stund förstod jag att det måste vara en jordbävning.
Och mycket riktigt....läste lite senare att det var just vad det var.
Med en magnitud på hela 4,4. Det är ganska mycket för att vara på våra breddgrader.Epicentret låg utanför Halmstad.
 
Så det är inte konstigt att man blev lite darrig under fossingarna.
 
Ha det bäst...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0