Packar,packar,packar....

....gör jag hela dagarna nu.
Och kastar!
Det är ju inte klokt vad man samlar på sig "bra att ha saker".......men nu ska dom bort.
 
Helgerna tillbringar vi i det nya huset som ligger på "rätt" sida i skåne.I varje fall för mig.
Och i det huset har vi verkligen att göra innan vi får det som JAG vill ;-)
 
Damen som ägde huset innan var 92 år och konstnär. Hon gillade naturtomt....så vi har pysslat med att såga ner ett 30-tal förvuxna buskar och träd de senaste veckorna.Och när jag skriver förvuxna så menar jag det. Man kunde inte ta sig runt i trädgården
 
Ja,du ser själv, träd och buskar växte in i varandra.
 
,
 
Nu har vi fått bra ordning på torpet efter mycket slit.Ska ta nya foton i helgen så man har något att jämföra med.
I helgen ska vi börja riva invändigt.Vi börjar med att fixa till garaget och förråden i källaren. Och där är inte så lite att fixa.140 kvm källare varav hälften är oinrett.
Sen ska väggar rivas mellan kök och vardagsrum.Badrummet och köket ska rivas ut och allt ska bli nytt.Nya golv i hela huset.Nya fönster och dörrar.Jordvärme ska installeras.mm mm Ja vi får att göra minsann. Ja....vi och vi....jag pekar och sambon lyder :D
 
Ingen stress!!!..... för vi har ett halvt år på oss!
 
Ha det bäst...!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Var i Skåne bor du??Är helt faccinerad av dina damer. även de andra som du har gjort. Är det saker du säljer?? Kram!

2012-08-25 @ 12:33:14
URL: http://skningen.wordpress.com/
Postat av: Lisbeth

Var ett tag sedan jag varit ute på en bloggrunda
Läste tillbaks och ser att det full fart.
Vilken härlig utmaning med huset. Just att få börja om helt är väl en gåva. Måste bara säga att jag gillar din "konst" i form av damerna helskapt. Vilken talang du har
Kram på dig

2012-08-28 @ 16:23:05
URL: http://tankelek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0