Det som göms i snö.....

....kommer upp i tö.
 
Ja så är det oftast......både på gott och ont.
 
Det goda kom upp när jag rensade ut bland gamla foto.Två 10 år gamla foton från en sommar när jag tog Julia på utfärd till Danmark.
Vi hade styrt kosan mot Bakken och skulle roa oss där efter konstens alla regler en hel dag.
Men först åt vi lite frukost på den medhavda filten......
När vi sitter och äter vår matsäck lyser plötsligt Julia ansikte upp i ett brett leende
 
TITTA MORMOR......Såååå många tomtar.Hon pekade bort mot entren. Och joo....där bara välde ut tomtar ur ett par bussar. Ultimata dagen med andra ord att komma dit med en liten 5-åring.
När vi kom in på nöjesfältet så såg vi inget annat än röda kläder. Vi hade lyckats pricka in tomtarna årliga konferens.Med tomtar från hela världen.....i alla kulörer. Kunde det bli bättre?
Jodå,det kunde det. Jag tänkte att om nu jag har med mig en liten tös som tror på tomten så ska hon baskemej få träffa en på riktigt. Så jag travade fram till ett par som såg väldigt mysiga ut. Tomtemor och tomtefar.
Frågade var dom kom ifrån...Jo Tyskland. PERFEKT. Eftersom jag pratar tyska så bad jag dom prata med min lilla tös lite. Och det gjorde dom. Hon förstod inte ett jota.....men vad gjorde det? Mormodern fick översätta vad han sa.....för Julia sa inte ett ljud. Hon var helt förstummad
Men.....Tomten hade ju pratat med henne.Det pladdrade hon om i baksätet hela vägen hem sen
 
En härlig solig sommardag gav ett minne som hon bär med sig hela livet.
 
Visst är det gulligt.
 
 
 
Ha det bäst...!!

Kommentarer
Postat av: Katja

åh ljuvliga bilder...

2012-10-04 @ 19:56:43
URL: http://reebooting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0