Underbart väder och.....

....då var Tingeling trimmad och fin inför utställningen i Roskilde.
Idag ska vi fylla på hennes rabiesvaccination så passet är giltigt.
Hade ju varit hånt att stå vid brofästet till Danmark med ett ogiltigt EU-pass och fått vända om.
Men den här matten håller reda på sina hundar minsann :)....så allt fixas i god tid.
 
 
Medan Tingeling trimmades var jag,Electra och Ella nere vid stranden och luktade på sur tång.
 
 
Helt underbart tyckte Hundarna....men matte frynte mest på näsan.
Efter 2 timmar var det dags att ge sig hemåt igen....13 mil. Men har man världens bästa trimmare så är det värt varje droppe bensin att köra lite längre.
Electra trimmar jag själv,men de andra 2 får Heidi trimma då det ska vara perfekt inför utställningarna.
Ella ska inte trimmas nu när hon ska ha valpar....så jag ska bara plocka henne själv då och då.
På tal om valpar så kallas jag numera för "storuppfödare"....ja,ja...om det räknas som storuppfödare att ta 2 kullar på ett år så är jag väl det. Det pratas mycket skit i denna branschen....det har man upptäckt för länge sedan. Och det bästa är att man alltid får reda på det
 
Bägge tikarna visar tecken på att de ska ha valpar. Electra syns det tydligt på nu. Ella är bara gången drygt 3 veckor men har även hon vissa symtom på att det finns en kull valpar i hennes mage. Vi får väl se vad som händer :)
Ha det bäst...!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej
Om man är intresserad av dina valpar vart vänder man sig då?

2013-04-18 @ 14:52:05
Postat av: Katja

Skoj med bebisar igen dom förra var så söta :-)

2013-04-18 @ 19:01:38
URL: http://Reebooting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0