Koskräck?

.......inte jag inte. Eller?
Igår när jag gick min vanliga runda med de vuxna tikarna ute på andra sidan järnvägen på rinkabyfältet,stod dom helt plötsligt där.
2 JÄTTESTORA ljusbruna kreatur. I ett buskage precis vid sidan om mig. När dom fick syn på oss kom det ett konstigt ljud från en av dom och den började röra sig mot oss.
Hundarna sprang som vanligt lösa men reagerade inte på dessa enorma saker.
Dom hade fullt upp med att busa av sig med varandra.
 
 
Helt plötsligt börja koj***ln springa mot oss....och gissa vem som fick puls?
Kollade bakåt och såg att det bara var öppen mark bakåt inte ett träd eller buske på 100 meter MINST.....här gällde det att ta fram ungdomens resurser på 100 meter fritt.
Och det ska jag säga......Jag hade kvalat in hur lätt som helst till OS.
Efter cirka 25 meter stannade det fördömda djuret...och ställde sig och brölade mot oss.
Om det var en ko,kviga eller tjur har jag ingen aning om...men fort sprang den.
Men jag sprang snabbare.....det skulle ni vilja se va?
Väl på säker mark kände jag hur pulsen rusade i min kropp.....Och då dök tanken upp:
Har jag koskräck ändå?
 
 Ha det bäst...!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0