Cirkus Scott.....

....har det blivit för Mathilda och Simon.
 
Men en överraskning var det ju tvunget att göra det till.
Mathilda trodde att mormor skulle hämta upp det lilla gänget på Maxi:s parkering för att i samlad trupp köra till glassbåten i Åhus.
När vi möte upp låtsade jag att jag blev förvånad över att där vare ett stort Cirkustält precis vid sidan av där vi stod.
Jag föreslog att vi skulle gå dit och titta först och se om vi kunde få en skymt av elefanterna.
Sagt och gjort. När vi stod vid íngången sa jag: Vi testar om vi kan komma in....vi kan ju bara bli utslängda.
Neeej mormor det är skämmigt....sa Mathilda och blev lite blek om nosen.
Äsch sa jag....det gjorde jag alltid när jag var liten....var nu inte en fegis.
Och så gick vi in genom entre´n. Mathilda var så nervös att hon inte märkte när jag visade upp de svindyra biljetterna :)
Väl inne började hennes ögon glittra av spänning.
En livs levande elefant fick hon träffa.
 
 
Efter att ha gått runt i "förtältet" en stund tyckte Mathilda att det nog var dags att gå ut igen....innan vi blev bryskt utkastade ;)
Men då föreslog den här busiga mormodern att vi skulle gå in i föreställningstältet och titta på manegen.
Neeej.....aldrig i livet,sa hon med skräcken lysande i ögonen.
Joooo....klart vi ska titta där sa jag och tog henne i handen och drog den motvilliga damen med mig upp för trappan till parkettplatserna.
Hon tittade ner i marken hela tiden...rädd för att någon skulle se oss och märka att vi "plankat" in.
När vi satt oss på våra platser visade jag henne biljetterna och sa: ser du Mathilda vi har biljetter...så nu ska vi kollla på cirkus...skoj va?
Ungen blängde på mig med svarta ögon och ilskan blixtrade ur dom. MORMOR....sånt skojar man inte om faktiskt.
Men ilskan gick snabbt över och förbyttes i glitterögon.
 
 
 
Andäktigt satt hon blixtstilla på sin stol och njöt av den fantastiska showen.
Allt fööör spännande blev det när magikern skulle såga itu damen.....då vågade hon inte titta utan vände sig om på sin stol och höll för ögonen.
 
Mycket fin föreställning som nästan var värd sina 1.100 kronor för 4 personer!!
 
Ha det bäst...!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0