En härlig helg....

....har jag haft i Roskilde tillsammans med bästa Mia och Kristina.
Vi var på DKK:S Internationella utställning och Tingeling ställdes ut och fick sitt "betyg".
Helt nöjd är den här matten! :)
Och Mia som fixade till pälsen,och sedan visade upp henne för domaren till mig,gjorde ett fantastiskt jobb.
När hon ställt upp T på bordet brast domaren ut i OHHH SOOO CUTE....och visst är hon bedårande söt den lilla loppan.
Hon fick Excellent naturligtvis....det högsta du kan få :) Tredje bästa tik i öppen klass blev hon....
.....och den här matten är superstolt.
 
Och här kommer kritiken:
 
"Very cute feminin bitch with good coat texture. Very nice head and expression.Smal neat ears. Good reach of neck and lay back of sholders.Short back. Good topline. Could be a little bit stronger i hindquarters.Moves with a nice outline"
 
 
Träffade många trevliga westieuppfödare och många goa skratt blev det.
 
 
 
Electra har idag gått 7 veckor med sina valpar och är ordentligt tjock. Nu blir det bara korta lugna promenade för den lilla damen. Mest går hon och skrotar i vår trädgård och beter sig lite som Ferdinand....alltså sitter mest och njuter och luktar på blommorna.
Idag skall jag känna lite på hennes mage och förhoppningsvis känner jag små tassar där inne som "sparkar runt"
Spännande spännande!
Ha det bäst...!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis Yvonne!!
Hon är jättesöt lilla Tingeling och jag är övertygad om att vi har en liten blivande Champion här
Vi ses i ringen!!

2013-05-06 @ 20:59:45
Postat av: Doris

Vad kul! Grattis! Spännande med smått igen. När ska hon valpa? 😀

2013-05-07 @ 07:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0