Så var den "förbannade" julen slut....

...och granen barrar så det står härliga till.

Julen blev trevlig med två söner,två svärdöttrar och två barnbarn på plats.

Tomten kom i skepnad av en väl vadderad farmor. Kudde både bak och fram.
Emmie blev så tagen att hon inte ens märkte att farmor inte fanns på plats.
Hon fattade inte hur snäll hon måste ha varit....alla hennes julklappar tog upp hela rummet.
Från mig fick hon en "Hallo Kitty" Cd-spelare. En gosehund i Westiemodell och naturligtvis en hundsäng till.
Samt lite annat krafs.





En stor kram fick tomten av en lycklig Emmie....och ska sanningen fram så blev tomten lika lycklig.
Två dagar firade vi julen med allt som hör till.Mat,godis och god dricka. Must för barnen och starkare "must" för de vuxna.

Min gamla mamma var på plats och trivdes och var glad.Speciellt när hon fick hjälpa Emmie att öppna paketen.






Och efter att ha ätit duktigt av julbordet med julsnaps och stark julöl blev gamlamormor riktigt törstig.
En cider kunde sitta fint!....jodå....hon svepte hela glaset men vad hon inte visste var att cidern höll 7%. Och det var mitt fel,jag glömde tala om för henne att det var starkcider Riktigt pömsig blev hon.
Så det blev att nana kuddenen liten stund för henne.
Sen var hon på G igen. Det är krut i den gumman!! ;)



Min julklapp blev som förväntat en värmefilt från sambon.
Undrar om jag tjatar mycket om mina frusna ben för av svärdottern o sonen fick jag en gosefilt med teddy.
Perfekt att ha om benen framför TV:n. Dessutom fick jag ett fint foto av lilla älsklingen Emmie och en almanacka med foton från 2011. Jättetrevlig.






Anton blev överlycklig för fiskartröjan i grått och antikvitt som jag stickat till honom.
Och den knallröda halsduken som jag knåpat ihop av restgarn åkte på direkt.Den matchade hans Converce precis.

Och svärdottern fick sin AGDA....och såg helt salig ut.




Ha det bäst...!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0