Ingen kan anklaga mig.....

.....för att INTE ha "spänning" i mitt liv.
Speciellt inte efter gårdagen.

Nyputsade fönster i juletid kräver nya gardiner och julstjärnor i alla format.
Och då jag inte är sämre än andra gäller det även här.

Så framåt kvällen gick jag ner i källaren och plockade fram alla julstjärnorna.
Jodå....alla fungerade.......I varje fall en stund.

När jag hade satt mina två fönsterkarmsstjärnor på plats i vår stora kupa hände det.
Jag stoppade in kontakten i vägguttaget....och pang.
Hela huset slocknade på en tiondels sekund och det sved ordentligt i min hand.
En ordentlig smäll blev det....och det tog en stund innan jag fattade.

Efter att ha slagit till jordfelsbrytaren igen såg jag vad som hänt.



Och handen var ordentligt bränd



Tänk så snabbt det kan gå

Och tänk om vi inte haft en fungerande jordfelsbrytare.
Ja...då hade jag väl knappt behövt bekymra mig för vad jag ska köpa till barnbarnen i julklapp.


Ha det bäst...!!




Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Fy vad otäckt. jag som tänkte ta fram pyntet ikväll men nu vete gudarna. Ska be sambo kolla av hur det set ut på elfronten

Glad att jordfelsbrytaren fungerade

Kram

2011-11-24 @ 15:04:57
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Katja

Du vet väl att man inte ska "leka" med elden ;)

2011-11-24 @ 20:04:28
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0