L å n g fredag.....

....är det ju idag om du inte märkt det innan.
Men idag märker man knappt någon skillnad på vardag och helg...
Annat var det när jag var barn.....(nu låter det som om jag var född på 1800-talet)

Långfredagen var den absolut tråkigaste dagen på hela långa året...och när jag säger tråkig...DÅ MENAR JAG TRÅKIG!

Inte en affär var öppen....inte minsta korvaluda Att gå ut och roa sig var totalt tabu. Och även om man tänkt trotsa så fanns det inte en chans att göra det,för det var förbjudet att ha nöjeställen öppna. Biograferna var stängda naturligtvis.
Gick man trots allt ut på stan,så mötes man av helt folktomma gator. Gu' vad tråkigt det var.
Nä,om man var som dom ville att man skulle vara på den tiden så satt man på kammaren och läste Nya Katekesen eller nått annat dravel.

Tack o lov att det är nya tider,säger jag bara!!


Annars hade jag inte kunnat dra till Sommarlust för att headbanga till TAKIDA...i mitt tycke det bästa svenska band som finns.



Nä,nu ska jag rusta för en helkväll :)

Och ni andra får ha det så bra och kul ni kan!!


Ha det bäst...!!


Kommentarer
Postat av: Katja

Ha så skoj ;)

2012-04-06 @ 20:45:37
URL: http://reebooting.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag ser att du har samma minnen som mig. Fy så tråkigt det var. Jag håller med om Takida. Jag har ju hört dem live några gånger för de har ju sin hemmaplan här uppe hos oss.

Ha det så trevlig

Kram

2012-04-06 @ 21:50:04
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Gunsan

Hej jag har också sådana minnen fån när man var ung fy f-n. Det var den värsta dagen på hela året. Men son tur är så har tiden gått framåt. tusen kramar och en Glad Påsk till Er båda. gunsan

2012-04-06 @ 21:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0