Sportlov.....

....Jippi!!

Men det blir inget slalomåkande för mig....inte ens med stjärtlapp ska jag ta mig ner från någon högre höjd.
Det är bara min kompanjon på Änglaurnor som ska iväg på sportlovsvecka i kälkebacken.

Nej jag stannar hemma som vanligt.Har ju valparna att pyssla med. Har ju fullt sjå att hålla dom inne i valpbädden.

Igår ringde Husdjursmässan och ville ha oss med på mässan i Åstorp helgen efter påsk.
Men vem är intresserad att betala 3.400 kronor för att ställa ut sina alster?
Inte vi i varjefall.
Efter långt diskuterande och mycket traggel,förstod damen i andra enden av linjen att här var det förhandling som gällde.
Jag förklarade att vi inte säljer över disk,utan tar emot våra beställningar per mail eller telefon.
Och att ställa ut lokalt är inte i vårt intresse då vi har våra kunder spridda över hela Sverige och en del från övriga Europa.
Att vi inte var intresserade att sälja på plats och att det troligen inte fanns någon som var intresserad att köpa så heller.
MEN....att vi kunde komma och visa hur vi gör när vi tillverkar våra urnor. Men under förutsättning att vi fick ha bra plats i centrum av hallen och tillgång till vatten och värme. Men inte till det priset.
Jag erbjöd henne 400 kronor....

Efter en timme kom detta mailet:

"Hej Yvonne!

Bekräftar härmed att Änglaurnor får en plats till priset 400:-/ hela helgen på husdjursmässan i Åstorp den 14-15 april.
Mvh Cindy Örnå"

Bra jobbat va?

Så nu ska vi asa med bord,stolar,lera,värmefläkt och alla våra verktyg till Åstorp Och sitta till allmänt beskådande och skulptera upp urnor.

Ny erfarenhet vill jag säga!

image description
Ha det bäst...!!





Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Oj vilken affärskvinna det fanns i dig. Låter ju som en toppen grej marknadsföringsmässigt. Precis som du säger så köper man väl knappast er produkt och har stående i garaget. Bra jobbat. Du får sportlova vid valpbädden du. Det är inte illa det heller.

Ha det gott

Kram

2012-02-17 @ 11:04:03
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Katja

2012 får nog akta sig.. Tror bestämt vi har en bitch på framfart ;) <3 YOU GO GIRLIE =)

2012-02-17 @ 12:52:18
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0