Att jag aldrig lär mig....

.....att inte vara så vetgirig.

Varje kväll somnar jag med hörlurarna till min lilla MP3-spelare i öronen.
Jag tror att jag betar av ett 50-tal böcker om året.Så nu börjar det tryta med bra stoft att somna till.
Men det har blivit en trevlig liten ovana för mig.
Bäst gillar jag deckare med smarriga mord i....men också berättelser som utspelar sig för många många år sedan.

En mycket bra bok som jag kan tipsa om är MARY av Lesley Pearse.

r 1786 begår den unga Mary Broad sitt livs misstag. Hon stjäl en sidenhatt, grips av polisen och döms till döden genom hängning. Straffet mildras och hon flyttas till ett fångskepp. Tillsammans med hundratals andra fångar ska hon forslas till en ny koloni på andra sidan jordklotet. En omänsklig tillvaro väntar Mary, som har lovat sig själv att lyckas med två saker under fångenskapen: överleva - och fly - Berättelsen om Mary Broad bygger på en sann historia."

Nu har jag precis betat av "Varför gråter inte Emma". Den sanna historien om de brutala barnamorden i Arboga den 17 mars 2008 då hennes små barn Max, 3, och Saga, 1 blev brutalt mördade med en hammare av tyskan Christine Schürrer. Emma klarade sig med ett hårsmån,men skadades mycket svårt.


Nu vet jag varför hon inte grät.

Efter att ha hört färdigt på boken så tänkte jag mycket på vad där stått i den.
Och jag har definitivt inte lätt för att gråta...men denna tragedi blev i mesta laget.
Att hon orkade leva vidare är för mig en gåta.
Kanske hon klarade det för att hon stängde av sina känslor.
Hur som helst väckte boken min nyfikenhet....Hur hade det gått för Emma? Vad gör hon idag?
Jag googlade på hennes namn och fick upp 1000-tals sidor.
En länk till Flasback verkade vara intressant. Det handlade om polisutredningen.
Och jag mitt dumma nöt går in på länken där man kan ladda ner hela utredningen.
PDF-filen med hela utredningen tankades ner på två röda sekunder.

Och jag öppnade den,och fick en lång stunds intressant...men skrämmande läsning.
Sida efter sida öppnade jag.
Tills jag fick mitt livs chock.
Helt plötsligt fylldes min dataskärm av den mest fruktansvärda synen jag sett i hela mitt liv.
Obduktionsbilderna på de små barnen.Utan censur.Riktigt ruskiga
Jag fattar inte den som har lagt ut dom på internet. Den personen har i varjefall fördärvat min nattsömn för lång tid framåt.
Så nu sitter jag här mitt i natten och tänker på Emma.
Bara hon inte har sett dom bilderna...stackars tös.


Ha det bäst...!!





Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Nej Vad skulle du på flashback att göra. Min 30 åriga dotter brukar i nyfikna stunder titta in där och har med det bestämdaste varnat mig för dom sidorna. Här kan och får du ju tillgång till det som inte läggs ut på seriösa sidor. Mår illa när du berättar men blir inte förvånad. Skulle låta bli det forumet om jag var du eftersom det är så mycket tvivelaktigt där. Nej nu glömmer vi det och tackar för boktipset. Jag är ju som dig sover mig ignom böckerna. Innan jag hittat tillbaks tar det sin tid men är det en bra bok så ger jag mig inte.

Ha en fin fredagskväll o du hur går med valparna

Kram

2012-01-20 @ 08:24:47
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Katja

flashback Är en bra informations källa faktiskt.. Som den där killen som hängde sig live i webcam för något år sedan... Jag trodde det var "troll" surfa in på FB och hitta filen och laddade hem hela händelsen.. Snacka om att man fick en tanke ställare.. Tycker inte att man ska akta sig för FB.. Jag hänger där ofta.... Är också medlem men aktar mig för att kommentera.. Gäller att kunna skilja på fakta och struntprat.... (jag tillhör ju då också 30års generationen) Mycket intressant läsning finns där.... Synd om emma dock att bilderna är ocensurerade...

2012-01-20 @ 14:44:53
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0