Ja,då var man hemkommen från Veterinären.

Och Electra var snäll och fin när hon fick sin herpesspruta.

Veterinären tyckte att hon även skulle ha sin vanliga vaccination,så det fick hon också.
Förra gången gissade han ju på minst 6 valpar.Och fick ju rätt.
Idag BJÖD han mig på en ultraljudsundersökning,för han var lika nyfiken som jag,på hur många där kunde vara i denna enorma mage.
Vi såg först 3 längst ner vid ljumskarna. Dom rörde på sig alla 3. Sen fortsatte han uppåt sidorna och hittade ytterligare 2 som hjärtat tickade fint på.Han slutade när han nådde nedre revbensbågen.
Ja,sa han .....det blir nog ännu fler så räkna med en stor kull. Men dom ser ut att vara normalstora...sa han och visade med fingrarna i en oval ring på ca 10-12 cm.

Jag fick lite hjälpmedel med mig hem. Bl.a två slemsugar.
Och om dom är små som förra gången eller verkar svaga,så skall jag ringa honom,så kommer han på studs.Det kallar jag service.

Så mycket mat som möjligt nu...och kaloririk ska det vara.
Levergryta med vispgrädde tyckte han lät bra.
Köttbullar med massa grädde och ägg i kan jag ge henne en då och då.
Ju mer kalorier hon får i sig ju mer växer valparna i henne.
Och Electra kommer inte att få behålla hullet som hon eventuellt lägger på sig. Det kommer att försvinna snabbt om hon ska dia så många valpar.

Och det här med att ge stora kullar är ärftligt sa han...
Så mina andra tikar...Electras valpar... Ella och Tingeling kommer nog också att få stora "barnaskaror" i sinom tid. Normalt får en Westie är 2,3 valpar i en kull. Så hennes avkommor är rena drömmen för andra uppfödare.

Nu börjar det bli lite nervöst här....nu när man vet vad man har att vänta.
Värmefilten är på plats,även valplådan.Och ny större mjuk hundbädd ska inhandlas. Allt för att dom ska ha det så bra som möjligt.

Räknar med att dom föds nästa helg...alltså i början på februari.



Hur många tror du att det blir?

image description
Ha det bäst...!!




Kommentarer
Postat av: Doris

Hu vad spännande..kommer att bli en riktig rysare.

2012-01-27 @ 13:58:37
Postat av: Katja

Jag gissar på 8 =)

2012-01-27 @ 14:12:51
URL: http://reebooting.blogg.se/
Postat av: lilla kerstin.

Kul med dessa små valpar som ska komma hoppas nu att det går bra o att alla får leva!Jag tror att den lilla tjejen kommer att få sju valpar.Kramis.

2012-01-27 @ 15:10:29
Postat av: Gunsan

hej hoppas det går bra för Electra, och att alla valpar klarar sig. stor kram tills vi ses.

2012-01-27 @ 21:55:44
Postat av: Lisbeth

Nu börjar det bli riktigt spännande. Det måste vara tryggt att veta att du kan ringa och att han kommer om det blir problem. Tänk bara att ge namn åt så många små nykomlingar.

Ha en fin lördag

Kram

2012-01-28 @ 13:54:06
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0