Usch för nyårssmällare....

.....säger jag bara.

Hoppas det där smällandet är över för denna gången. Electra är RIKTIGT rädd när det fräster och smäller ute. Hon darrar som ett asplöv och vet inte vart hon ska ta vägen.
Jag försöker att lindra ljudet genom att ha alla rummen fyllda av störningsljud.
En radio i varje rum....som står på högsta volym men med olika program....så här är verkligen discostämmning varje nyår.
Det tar bort en del av ljudet utifrån men inte allt.
I år var jag särskilt orolig för henne eftersom hon ju är dräktig....förhoppningsvis!
4 veckor har hon gått idag,så snart skall det märkas på hennes kropp.
Lite signaler finns det redan...så troligen har parningen lyckats.Och jag hoppas hon nöjer sig med högst 4 valpar denna gången.

Tingeling skiter totalt i smällarna....hon tittade konstigt på sin mamma när hon for som en osalig ande....under sängen,bak soffan,upp i soffan,ner från soffan och sen samma runda igen.
Så höll hon på mellan 23 och 01....sen lugnade smällandet sig tack och lov.

Sambon har varit och införskaffat en ny brevlåda idag.
Den gamla är spridd över hela Klippan.

Det får mig att osökt tänka på mina små terrorister till barn.
Som i sina ljuva ungdomsår hade mycket skit för sig.
Jag hade två grabbar som inte gjorde något annat än hittade på djävulskap.Micke och Niclas.Alltid var det något dom hittat på.
En nyårsdag fick vi besök av flera av Yngsjö bys invånare....och inte lite ilskna var dom!
Med sig hade dom sina brevlådor....eller rättare sagt ....det som VARIT deras brevlådor.
Ja,dom skrädde inte orden när dom talade om barnuppfostran och slappa föräldrar.
Ja,jag hade ett sjuhelsikes humör på den tiden och mina barn var mina barn och jag försvarade dom intill döden.
Så jag bad hela bunken att dra åt hel***e.
Men tro inte att jag inte tog mitt ansvar.
Nej...första vardagen efter nyår blev det att fara in till stora staden och införskaffa ett tjugotal brevlådor.
Som tur var så fanns det nästan bara gröna billiga plastlådor på den tiden. Men,det blev ändå en rejäl slant att betala.
På eftermiddagen lastades pågar och brevlådor in i bilen...NU KOM STRAFFET!!
Dom två herrarna fick gå genom hela bygatan och jag följde med körandes i Volvon...vid varje sprängd brevlåda fick dom ringa på dörren och be om ursäkt för vad dom gjort och lämna över en ny brevlåda.
Surt sa räven!!

Brevlådorna fick dom själva betala....med sina veckopengar. Och det blev många veckor innan dom var betalda.
Tror ni det hjälpte??  Icke sa Nicke. Nästa år var det samma visa igen!

Men till deras fördel kan jag säga att dom lärt sig av sitt misstag.....ingen upptäckte dom då....bara misstänkte.


Ha det bäst...!!



Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Grabbar! Tänk att en del är precis som du beskriver och en del skulle inte komma på tanken. Kan inte låta bli att säga att det är då lite liv i dom när dom gör hyss. Så länge det är hyss är det inget att göra någon stor affär av. Vilken härlig grej du gjorde av det. Just nu tycker jag synd om Electra. Önskar att det blev förbud snart. man pratar just nu om nyårsfirandet i Thailand. Vi såg en del varianter som svävade förbi här. Riktigt läckra och låter gör dom inte

Kram

2012-01-02 @ 17:23:57
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Katja

Hehehe.. hade jag haft en sådan morsa hade jag aldrig blivit en satunge ;) haha... Chana hon blev bara arg och skällde på raketerna och tyckte dom var helt meningslösa och säkert skulle äta upp hennes matte!!.. Medans oden han är lugn som en filbunke och står gärna och tittar på dom genom fönstret eller lägger sig upp och ner på rygg i soffan och somnar ? =)

2012-01-02 @ 21:51:45
URL: http://reebooting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0