I väntan på att sommaren ska komma.....

.....får man vara lite kreativ.
Mellan urntillverkning har jag lekt ihop lite saker som kan pryda det nya huset.
 
 
En sockerskål som ska stå framme på bordet. Ser kanske lite konstig ut med färgskillnaden,men det är för att locket har torkat mer. Denna ska bli vit.
 
 
Ett fruktfat som kommer att bli svart när det är brännt och färdigt.Gjort i grov lera med mycket chamotte i.
Tänkte glasera den inuti i transparent och behålla den skrovliga ytan.
 
 
Och en välgödd jublande matrona som ska pryda sin plats...ja var vet jag inte än.Men min tanke är att sätta henne i ett blomsterhavsfat. Eller ett fat med prydnadsstenar. Vad tycker du?
Hon ska bli halvmatt svart.
 

Nu ska bara sakerna torka en vecka sisådär....sen skall dom putsas av så jag får bort ev ojämnheter.Men alla ska inte bort...det ska inte likna fabriksgjort.
Så om en 5-6 veckor är resultatet färdigt att beskådas.
 
Ha det bäst...!!
 

Kommentarer
Postat av: EWA

Gud vad duktig du är!
Kan man beställa av dig och hur gör man det i såfall?
Har du någon hemsida?

2012-07-14 @ 19:37:25
Postat av: Katja

Tjusigt :-)

2012-07-15 @ 08:44:35
URL: http://Reebooting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0