Massor....

....har hänt på dessa veckor som jag låtit bloggen vila.

Har raderat en massa gamla inlägg pga att "någon" varit hygglig nog att visa dom för en person som blev omnämnd i dom.
Kunde ha varit värre.
Tur jag inte gick in på det sveket som jag blev utsatt för sommaren när jag var 14.
Nog om det....nu är jag tillbaka och aktar mig j***igt noga för att skriva för privat.

Har just nu Ella hos mig här hemma......men det är bara tillfälligt.
Vi skulle ha ställt ut henne i Tvååker i helgen,men lilla damen blev sjuk. Ja,riktigt sjuk blev hon.
Förra måndagen kom Julia med henne för vi skulle på tisdagen köra till Heidi för att få frissan fixad.
När hon kom in genom dörren sprang hon direkt och la sig under sängen.....
Så brukar hon aldrig göra. Hon brukar vara alldeles toppad och göra sig till. Och inte gick hon direkt till matskålen heller för att se om där fanns något smaskigt.

Julia berättade att hon varit kass ett par dagar med dålig mage. Och nu hade hon kräkt på bussen.
Ålade under sängen och plockade fram donnan....och då såg jag att det här var inte bra.
Hon stod med krökt rygg och lyfte bakbenen ett och ett. Och när hon efter en stund inte kunde stå på bakdelen längre blev det fart på oss.
Djurkliniken nästa!!!

Där fick hon röntgas och ta blodprover.Dom misstänkte bukspottkörtelsinflammation. Inläggning med dropp.
På första natten hade hon knallgul sprutdiarre. Vilket gjorde att det fick göras kontraströntgen på morgonen.

Provsvaren kom och var bra. Alltså inget svar där.

Två dygn var hon inlagd...utan att dom hittade felet.

10.612 kronor kostade kalaset. Tur att hon är försäkrad. Försäkringsbolaget tog 7.082 kronor av det.
Trots allt ett bra jack i plånboken.

Nu är hon här på reabilitering :)

Och hon har hämtat sig fint. Magen är ok nu och hon leker med sin syster som vanligt.
Jag ger henne dietfoder...men ska idag byta ut en del mot det vanliga fodret.
Klarar hon det fint får hon komma hem till Julia i början på veckan  igen.


Ha det bäst...!!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0