Så har man varit på väckelsemöte....

 ......i dagarna 3.

Jo det är faktiskt sant.
Vi hade bestämt oss för att åka till Eksjö och titta på den gamla trädstaden. Så när vi kom upp till småland kollade vi i campingguiden vad det fanns för campingplatser relativt nära staden.
Eksjö camping låg nära centrum och jättefint vid en sjö....så vi bestämde ganska snabbt att här fick det bli.
 
Efter att ha fått en jättefin plats i närheten av vattnet o vi hade satt upp solskyddet skulle jag "pudra näsan".
Där kom första varningen.
På toadörren stod ett citat från bibeln.Och att campingen drivs av en frikyrka.
Ja,ja...man får kanske passa sig för vad man säger och välja sina uttryck väl,var min enda reflektion.
Trevliga människor mötte vi överallt. Och otroligt rent och fint var där.
Första morgonen vaknade jag klockan 8 av att en klocka ringde utanför husvagnen. Jag for upp och ut för att se så det inte var något som hänt.
 
 
Nej då,inget hade hänt....det var bara frukostbullarna som kom rullande.
 
 
Det var campingpastorn larmandes med klockan han hade i sin hand.....som gick runt hela campingen och sålde småfrallor för 6 kronor styck.
 
Och ville man så kunde man säkert få "syndernas förlåtelse" om man behövde det efter nattens ev bravader
....mao två flugor i en smäll.
 
På onsdagskvällen skulle det vara underhållning...trevligt,trevligt.
 
Tyckte i varjefall de flesta camparna som klädde upp sig i bästa stassen och begav sig med brassestolar och kaffekorgar upp mot scenen som låg vid cafeet.
Och jag var inte sen att följa efter för att se vad som skulle ske.Skulle möjligen Carola dyka upp,så jag fick se henne tala i tungor.
Nä....min besvikelse var stor när jag upptäckte att så inte blev fallet.Fast det var lite kul ändå när man hörde publiken ropa....Gud finns....han lever.
Lite hallelujarop kom emellanåt också.
Ja, nu tänker ni som känner mig: Var ska sleven va........hahaha
 
 
Och mitt i publiken stod Hells Angels motsvarighet och sjöng med
 
 
DET tyckte jag var häftigt.
 
Om jag blev omvänd ??    Nej det är ingen risk. Jag tror inte ens på tomten eller storken!
 
Ha det bäst...!!
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för kvällens skratt!!

2012-07-31 @ 20:40:59
Postat av: Doris

Vilket ös. Förstår att det är svårt att slita sig. :)

2012-08-01 @ 07:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0