Ligister....

.....fick vi besök av inatt.


Där ligger jag och sover min djupaste Törnrosasömn, när jag plötsligt vaknar med ett ryck.
Ett jäkla liv hördes utanför, men jag vände mig bara om för att fortsätta skönhetssömnen.
Men oljudet o dunsandet fortsatte så jag steg upp för att se vad som hände.
Jag hörde att det var ett gäng ungdomar.
När jag tittade ut såg jag att det kom vedträ farande ut från vår tomt...rätt ut på gatan.
Jag tittade ut på gårdsplanen och såg två killar som stod vid vår carport och bombarderade sina kompisar med VÅRT "bränne". Hela gatan var full med vedträ.
Jag gick ner för jag tänkte minsann inte städa efter dom... Jag är inte deras morsa.
Fy f*n som där såg ut.
....alldeles vansinnig blev jag och ungdomarna fick jag ju inte tag på... dom såg jag 100 meter bort. Där stod dom och skrålade för full hals.
Ganska ölstinna verkade det som.
Allltså det här var ju aningen f ö r mycket.


Jag hade tur.
Precis när jag stod i valet o kvalet att gå bort och ta dom i öronen,kom dom.
Dom som aldrig finns när man som bäst behöver dom....POLISEN
Jag ställde mig mitt på gatan och stoppade dom. Berättade vad som hänt och krävde att dom skulle hämta ungj....na så dom kunde städa undan efter sig.
Det tyckte polisen var ett bra förslag så dom körde bort till gänget och beordrade hit dom.
Ett gäng förorättade killar kom släntrande tillbaka och bad om ursäkt och plockade ihop allt som dom röjt med.
En arg förälder som kommit för att hämta upp sin son var också med..den grabben fick det inte lätt sen...pappan var ursinnig och tyckte det var bra att jag markerat.
Hans ord till sonen går inte att återge i tryck...
Men det lär dröja länge länge innan den grabben festar loss igen :)

Bitch? .....det sa jag ju att jag skulle bli i år!!!

Ha det bäst...!!

 


Kommentarer
Postat av: lilla kerstin.

Så bra att du kunde ta tag i det med en gång,helt rätt i år gäller bara en djävla Bitch det kommer vi längst med,jag lova min granne jag skulle köra över han när jag får min chans,,.Ha det så bra o bara kriga på.kram.

2012-03-24 @ 18:49:20
Postat av: Lisbeth

Det finns en riktig krutkvinna i dig hör jag. Minns jag inte fel så var det något inbrott du filmade för ett tag sedan. Verkar som om ni har smått problem med ungdomarnas nattliv där du bor. Så tråkigt men kul att höra att pappan reagerade. Gjorde alla det så skulle det se bättre ut runt omkring oss.

Kram

2012-03-25 @ 16:25:16
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Gunsan

En stor bukett till klippans bitch nr 1 så bra du kunde få tag på de busarna gunsan

2012-03-26 @ 18:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0