Lite fakta....

Om valparna.....
För dig som är intresserad av dom.

Pappa:

SE Uch DK Uch NO Uch INT Uch Posh Detroit Redwings

Chicko började sin karriär i Ronneby med cert och BIM 10 månader gammal. Vid precis fyllda  2 år blev han både Internationell och Nordisk Champion.

Chicko blev flera gånger BIR och BIG placerad samt BIS-4 (Bäst i Show) året därpå i Ronneby.


Bilden lånad från uppfödaren Kennel Posh

Mamma:

Highland Crest Elegant Electra

1 pris CK 2:dra bästa tik i konkurrens  samt HP



Har ju två fina tikar på 1 år med samma kombination,Cinderella och Tingeling.
Bägge dessa har visat framtassarna på utställning redan.



Cinderella till höger har På Skk:s Internationella Utställning i Växjö
blivit Bir-valp och fått Hederspris.Och gick vidare till "Bäst in Show"
Tingeling var inte med där för hennes päls var inte i toppskick.
På Utställningen i Hässleholm blev Cinderella bästa valp och Tingeling kom tvåa.
Till sommaren väntas nya spännande utställningar för dessa bägge damer.

Och de nya valparna ser mycket lovande ut.
Sträva på ryggen redan och finfina vinklar. Fin svanssättning och toppenfin pigmentering.
Ja dom kommer att gå långt.



Men....än så länge bekymrar jag mig inte för sånt,säger Hugo och intar sin favoritposition :)



image description
Ha det bäst...!!

Kommentarer
Postat av: Maggan i Umeå

Vilka härlig bilder på hundarna, det är märkligt vad man blir piggare när man får umgås med hundar.

Vi har på fredagarna hand om min dotters golden "Nelson" då blir han pysslad om, gillar att ha pälsvård bla. Han blir så glad när jag går till skåpet där jag har borsten.....

2012-03-19 @ 08:32:20
URL: http://magganpensionrsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0