Fin till på söndag.....


.....ska hon bli,den där Ella.

För då ska hon visas upp för domare Harry O'Donoghue från Irland på SKK:s utställning i Hässleholm.
Nya krav på bedömningen av Westies gör att hon ligger nog ganska bra till med sin vita perfekta päls.
Inga missfärgningar av pälsen eller hudproblem får förekomma längre. Och det lär ju gynna oss.
För finare päls än Ellas får man leta länge efter. Naturligt kritvit. Och ingen av mina hundar har hudproblem eller klåda.



Att bli trimmad är väl inte det ultimata en hund kan vara med om...men Ella står fint och duktigt på trimbordet.
Kanske hon kände på sig att det inte är lönt att trilskas med "gammel"matte.
Men jag tar det väldigt nätt och låter den hund jag trimmar få lite pauser då och då.
Okej....det tar betydligt längre tid....men vem har bråttom?

Nu kommer Julia med henne redan på lördag så jag kan göra den sista finishen med huvudet.


Och medan jag trimmade så hittade linslusen Julia min kamera och smet in på badrummet....så hon får skylla sig själv om hon glömmer att radera bilderna*fniss*





Och jag tror minsann att hon lånat sin mammas strumpor....




Kul bild och en Härlig tjej!!


Ha det bäst...!!
image description

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Du hon glömmer nog aldrig mer att radera bilder den tjejen. Man kom ihåg hur pinsamt det mesta var då. Vad kul för er att reglerna gynnar de hundar du har. Jag håller tummarna för en bra placering

kram

2012-05-15 @ 13:54:45
URL: http://tankelek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0