Det där med släktforskning.....

.....är faktiskt rätt spännande.
 
Har nu tagit upp tråden där jag slutade. Och det är på min morssida.
Min mormors mormor flyttade till Danmark med en son i bagaget....men kom tillbaka flera år senare UTAN sonen.
Dottern Matilda hade hon med sig.
När jag började gräva i vad som hänt blev det ingen rolig läsning.
Nu ska jag gå vidare för att kolla upp om jag kan få reda på EXAKT vad som hände.
Skumt är det i varjefall.
 
Om du också är intresserad av att släktforska så gör du det enkelt på nätet.
Det finns ett program att prenumerera på som heter AD-online.
Där får du tillgång till alla kyrkoböckerna i Sverige....och mycket mer.
Och det är faktiskt inte så dyrt att få reda på var man kommer ifrån.
 
Min "fina" släkt består av idel drängar och pigor och fattighjon.....inga grevar och baroner där inte!
Och som ni kanske läst innan en och annan kriminell typ. Och fler kommer det minsann.
Bara jag forskat vidare.
 
Så tills dess.....
 
Ha det bäst...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0