Så var det måndag.....

......IGEN!
 
Helgen har tillbringats i nya huset som vanligt. Och ytterligare buskar och träd har avverkats.
Snart ser man t.o.m tomten :D
Hur många buskar och träd vi plockat bort vet vi inte för vi tappade räkningen vid ca 35.
Men vi har bestämt att det bästa är att ta bort allt och sen plantera det VI vill ha.
Det jag fasar för mest är hagtornshäcken.....den är helt gigantisk och vildvuxen.
 
Voffsingarna trivs ypperligt i Rinkaby och har redan hittat sina favoritplatser
 
Tingeling hoppar ideligen upp i fågelbadet som vi hittade väl gömt under en av buskarna.Och oj oj oj ....vad vi hittat. Där var mycket som doldes av "skogen". Men tyvärr så har vi inte hittat någon skattkista...men det kommer kanske :-)
 
 
En duktig son har jag i varjefall!
Han och hans söta sambo köpte ett renoveringobjekt av stora mått....och han har hela semestern och alla helger hållit på med renoveringen.
Just nu är det ett nytt tak som gäller....och han gör ALLT själv. Men det är ju hans yrke så det blir ju proffsigt gjort.Och snyggt blir det också....
 
 
 
 
Nu väntar jag bara på att också "lill-pågen" och hans familj ska flytta närmre mamsen/svärmor./farmor.
Hittade ett hus till dom ...men när jag föreslog det skrek han rätt ut av fasa.
Nä en liten gård vill dom ha. Och dåå ska farmor köpa ett litet shettisföl till älsklingen Emmie.
 
Hoppas att dom snart hittar sitt drömställe så jag riktigt kan få rå om dom.
Ha det bäst....!!
 

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Innan du hittar skatten måste regnbågen landa i din trädgård. Sen om den finns det där är väl tveksamt. Ni har ju hittat er egen skatt i form av huset så härligt det låter att få börja om från noll. Mycket jobb men en egen prägel
Ha det så gott
Kram

2012-09-10 @ 13:59:57
URL: http://tankelek.blogg.se
Postat av: Yvonne

Jag trodde först att det var en stay,sen förstod jag att det var ju din hund som hade hoppat upp i fågelbadet.. Säljer du något av det du gör?? Damerna blev jag förtjust i.. Blogg.se har svårt att kommentera i andra bloggar .Kan du inte fråga dom vad som gör att du inte kan kommentera i min? Kram!

2012-09-10 @ 23:19:10
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0