Ja då har man varit på utställning....

.....en utställning som gick åt skogen rent ut sagt.
 
Upprörda känslor i westiehörnan minst sagt.
 
Okej.....Tingeling fick "Very Good" men det är jag inte nöjd med.
Kritiken på henne var att hon var för hårt trimmad. Skitsnack rent ut sagt. Jag har en av Sveriges bästa trimmare.
Och att hacka ner på hennes fina arbete var det j*****ste jag hört.
Men jag var inte den som blev totalt sågad av den "fantastiska" kvinnliga domare.
Där fanns jättefina westiesar som innehar både excellent C, cert och flera BIR som hon dömde ut totalt.
Till en jättebra uppfödare som vet vad hon gör sa hon :" Om jag hade varit du hade jag inte avlat på denna tiken"
Och då ska nämnas att denna tik har mycket fina utmärkelser på tidigare utställningar.
En annan tik som innehar både Excellent och CK fick bara "Good".....vilket är helt värdelöst i utställningssammanhang. Tycker synd om tjejen som ställde henne. En ung tjej som går glad i hågen in i ringen och visar upp sin hund på ett mycket fint sätt. Och blir sen sågad vid fotknölarna av en surkärring från Belgien.
Ja,hon sågade i princip ALLA westisarna igår. Av 14 stycken i olika åldrar var det bara 2 som fick bra kritik.
Näää.....henne svartlistar vi.
 
Parningen av Electra gick jättefint,så nu väntar vi med spänning på första tecknen på att hon är dräktig.
Idag har jag mätt midjan på henne så jag kan  se om hon ökar i omfång och hur mycket.
I morgon har hon gått en vecka.
 
Och även Ella är på G. Är just nu på minisemester hos fästemannen i Kävlinge.
Mia på Kennel Änglalyckan tar väl hand om henne i ett par dagar nu...sen får vi se om det blir något resultat även där.
Jag har valt och fått äran att använda mycket fina hanar till bägge två.
Har resonerat mig fram och tillbaka om parningen med Ella.Och Mia som blev väldigt förtjust i Ellas utseende tror att det kan bli jättefina valpar tillsammans med  "Cotton". Och Ella blir förhoppningsvis lite mer "vuxen" när hon fått en kull. Finfin kritik har hon fått av samtliga domare som vi ställt ut för.....men,men....hon är totalt ointresserad av att gå ordentligt i ringen.
Men,men.....vi får träna stenhårt så hon kan charma till sig minst ett CK åtminstonde till hösten.
 
Ha det bäst...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0